Sunday, May 10, 2009

Warkah untuk Bondaku...

Untuk mak...selamat hari ibu aku ucapkan......Selepas aku menonton kemenangan Liverpool mlm td...aku tidak dapat lelapkan mata...lalu aku karangkan warkah ini...

Ibu..Takde ape yg aku nk hadiahkan....takde lagu istimewa yg nak aku dendangkan....takde puisi nk ku kirim kn....Tapi ada janji yg akan ku tunaikan.....untuk terus berubah menjadi anak yg lebih baik dari hari ke hari....anak yg boleh diharapkan untuk membimbing keluarga ini suatu hari nanti.....yg cuba berusaha mngubah dari kesusahan kpd kesenangan.....

Maafkan ku ibu....Selama hampir 23 tahun kau besarkan aku, aku terlalu banyak menyusahkan ibu...yg buat kau menangis ibu... Maafkan aku kerana sering kali derhaka pada mu ibu....ampun kan aku....maafkan kerana kedegilan kekerasan hati ini...Percayalah ibu disebalik kekerasan itu ada kelelmbutan...kelembutan yg sentisa memohon pada Ilahi..supaya hidup ibu sentiasa di rahmati,sihat dn sejahtera di dunia dan akhirat.....

Maafkan aku ibu...walaupun kau tidak membaca warkahku ini..tapi aku percaya...ibu mempunyai naluri seorang ibu...yg sentisa mengetahui isi hati anak-anak nya.....

Selamat Hari Ibu mak......

Yang Benar
Anakandamu......

No comments: