Tuesday, April 14, 2009

Diari Ahmad Marcosa 1



Inilah kehidupan..kadang kala naik kadang kala nya turun..dan kadang2 turun tak naik2….sungguh membosankan kalau takde kerja yang menarik nak dibuat. Malam ni seperti biasa.Aku melabuhkan punggung ku yg agak seksi ini ditilam…ermm…sungguh empuk…walaupun hanya senipis plywood…aku tak kesah.. yang penting..tilam itulah yang menjadi tempat untuk punggung ku berlabuh….seperti kapal-kapal yang berlabuh di port klang untuk menurunkan kontena2 yg begitu banyak…. Setelah itu, kaki yang agak berbulu itu aku silangkan erat-erat… sambil mataku lurus dan tulus memandang kipas yg berpusing…hitam warna kipas itu…seingat aku sejak 3 tahun dahulu, waktu mula2 aku pindah ke bilik ini, itulah kali pertama aku membasuh kipas itu…fikiran ku melayang….terbang jauh melepasi awan2 biru….kadangkala terbang jauh melepasi International Space Station(ISS)..sempat berjumpa dengan syekh muzaffar…huhu… erm panas pulak badan ini.. butang baju kemeja kepunyaan abah yang aku cilok itu aku tanggalkan perlahan, lalu aku lemparkan nya dikaki meja…..erm bosan sungguh malam ini..Bosan yang teramat sangat..bosan yang tak dapat diungkap oleh mana2 kamus dewan bahasa dan pustaka….ahhh…ape nak buat ni.. Fikiran ku kusut…tiba-tiba tanpa ku sedari jari jemari ku yang longlai tersusun dengan sendirinya selurus tombak..lalu menyusup ke dalam lubang hidungku…..ermmmmmm…..tenang fikiran ku buat seketika..rasa bosan yang menghatui diriku tadi..hilang secara tiba2….aku meneruskan kerja kuitu…makin lame makin asyik……sedap………

2 comments:

dalia said...

elo..kreatif gak cite nih!..last skali..ruper-rupernyer..korek hidung!..cisss...

ah soon said...

im sorryy.....hehe
trus kn membaca episod sterusnya.... +)